De unieke nieuwe locatie van Space to Create biedt een intieme, centrale event-hub in het bruisende hart van Nederland. Ideaal voor evenementen die draaien om netwerken en diepgang.
- Capaciteit: Plenair voor 250 gasten. Met gebruik van parallelle sessies en de ruime grand café-opzet kunnen we opschalen tot 750 personen.
- Grand café & netwerken: De centrale opzet met een grand café als netwerkhart maakt interactie de norm. Ontvangst, inloop, lunch en borrels zijn ontworpen om ontmoetingen te maximaliseren.
- Gefaciliteerd netwerken: Wij bieden een unieke ontvangst waarbij gasten op basis van discipline/interesse worden ontvangen, waardoor de kans op waardevolle ontmoetingen aanzienlijk wordt vergroot.

Perfect bereikbaar, nationaal én internationaal
Space to Create ligt op een opvallende locatie aan het Stationsplein in Utrecht. Jouw gasten vinden ons moeiteloos, en lopen nauwelijks een stap te veel. Met onze ingang direct bij de uitgang van Utrecht CS is de treinreis voor iedereen optimaal. Bekijk het lijstje hieronder en je begrijpt meteen waarom een centrale locatie zo handig is voor je volgende meeting en evenement!
| Afstand in meters | Utrecht lopen |
| 20 meter | Bussen en trams onder ons pand |
| 75 meter | Utrecht CS |
| 75 meter | Shopping Mall Hoog Catharijne en P1 t/m P5 |
| 650 meter | Oude gracht Utrecht |
| 500 meter | Hotel Karel V |
| 800 Meter | Jaarbeurs |
| Afstand in tijd | Nederland Trein |
| 17 minuten | Station Amsterdam Amstel |
| 21 minuten | Station Amsterdam Zuid |
| 30 minuten | Schiphol |
| 24 Minuten | Amsterdam CS |
| 36 Minuten | Rotterdam CS |
| 38 Minuten | Den Haag CS |
| 12 Minuten | Amersfoort CS |
| 26 Minuten | Den Bosch |
| 1.55 uur | Maastricht |
| 1.51 uur | Groningen |
| Afstand in tijd | Europa |
| 1:52 Trein | Düsseldorf |
| 3:25 Trein | Frankfurt |
| 3:38 Trein | Parijs |
Een groen en centraal alternatief
Onze bereikbaarheid in Utrecht maakt ons het groenste alternatief in Nederland!
- Klimaatwinst: De centrale ligging zorgt voor de kortste gemiddelde reisafstand voor alle bezoekers. Reizen per trein is de meest verantwoorde keuze, wat bij een event voor 250 personen een zo tussen de 1000 en 1500 kilo Co2 op!
- Aantrekkelijk voor internationaal: Op slechts 30 minuten van Schiphol, 21 minuten van de Zuidas en 17 minuten van Amsterdam Amstel, zijn wij een centraal en intiem alternatief voor de ‘big city’ dat zowel nationaal als internationaal aantrekkelijk is.
Slapen, dineren en parkeren
- Hotels & arrangementen: Wij bevinden ons op slechts 500 meter van Hotel V, Hilton Hampton 250 meter (geheel binnendoor te bereiken) en 650 meter van de historische Oude Gracht. Wij faciliteren samenwerkingen met deze Hotels om aantrekkelijke packages (bijvoorbeeld vrijdag en zaterdag) aan te bieden.
- Dineren
Wij hebben samenwerkingen met diverse restaurants in Utrecht. Dineren kan bij ons op locatie of in het restaurant van jouw keuze. Jij kiest, wij regelen dat jij direct aan tafel kunt schuiven – zonder gedoe! - Voldoende parkeergelegenheid
De grootste parkeergarages van Nederland (P1 t/m P5) liggen praktisch onder onze locatie. Ook parkeren bij het Jaarbeursplein is eenvoudig, met een directe looproute via de Moreelsebrug.
Conversie en marketing: Meer resultaat met minder kosten
Onze locatie is niet alleen mooi, maar ook strategisch voor uw inschrijvingen.
- Hogere eventconversie: De centrale en makkelijke bereikbaarheid is direct conversie-verhogend. Onze klanten ervaren een stijging in inschrijvingen van minimaal 25% tot 35%, zelfs voor avond-events.
- Full-service ondersteuning: Ons professionele eventteam kan u van a tot z ontzorgen.
- Community marketing: Wij beschikken over de CHANGE!-database, een hoogwaardige community van ± 30k tot 70k adressen/volgers binnen de tech, AI en sustainability sector. Door bereik uit te wisselen, helpen wij u met minder marketinguitgaven een hogere bezettingsgraad te realiseren.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO)
- Speciale MVO-tarieven: Voor goede doelen en non-profitorganisaties bieden wij gereduceerde zaalhuur aan. Dit geldt met name voor events op vrijdagen en zaterdagen, en zeker wanneer het netwerk van het evenement interessant is voor onze CHANGE!-community.
Ook een evenement organiseren?
Bel het team van Space to Create op +31 30 340 0000 en ontdek alles over onze gloednieuwe, unieke eventlocatie!